Batman Arkham Knight Review - PS4

Batman: Arkham Knight e ultimul joc din seria Batman facut de Rocksteady Studios, responsabili cu cele doua jocuri care l-au adus pe Batman in prim-planul jocurilor video bazate pe benzi desenate, Arkham Asylum si Arkham City.

In Arkham Knight povestea e simpla: Scarecrow aduna toti raufacatorii din oras si alaturi de misteriosul Arkham Knight incearca sa il distruga pe Batman incepand cu orasul si terminand cu prietenii sai cei mai apropiati. Nu mi-a placut ca au apelat din nou la o evacuare a orasului precum in Arkham Origins doar ca sa ne ofere un motiv pentru care sa putem umbla cu Batmobilul prin oras fara sa ne temem ca omoram civili.

Arsenalul e mai variat decat in jocurile anterioare si cel mai mare plus in reprezinta Batmobilul fara de care iti e imposibil sa te descurci in anumite parti ale jocului si in rezolvarea de puzzle-uri. Orasul e mult mai mare decat in oricare alt joc din serie pentru ca ai nevoie de spatiu de miscare daca e sa poti conduce o masina. Totusi uneori am simtit ca cei de la Rocksteady s-au bazat putin prea mult pe masina pentru ca uneori efectiv e enervant sa fi la volanul ei, in special in timpul bataliilor cu alte drone, bineinteles controlate de la distanta altfel nu ai putea sa iti folosesti arsenalul. Iar faptul ca pentru a obtine anumite trofee ascunse de Riddler prin oras ai nevoie de masina m-au facut sa imi pierd interesul in colectarea lor. Sunt 243 in jocul acesta dar fiind orasul mai mare sunt mai greu de gasit si am considerat ca imi va lua prea mult, ceea ce e in defavoarea mea pentru ca jocul are 3 finaluri: odata ce ai terminat campanie primesti primul, dupa ce termini majoritatea misiunilor secundare mai primesti unul dar pentru a-l debloca pe ultimul ai nevoie sa termini absolut toate misiunile adica inclusiv sa gasesti trofeele lui Enigma. Imi pare rau, dar nu cred ca am sa obtin ultimul final prea curand.

In rest povestea e ok, insa Rocksteady si-au dezamagit fanii prin faptul ca au ascuns cine e defapt Arkham Knight spunand ca e un personaj nou, special creat pentru joc. Daca ai putine cunostinte despre istoria lui Batman din benzile desenate o sa iti dai seama dupa 5 minute cine se ascunde sub masca aceea. Iar daca nu sti nimic nu e vreo problema, jocul iti va da suficiente indicii incat sa realizezi cine e. Asta ar fi punctul slab al jocului, pentru ca in rest povestea e ok, se aseamana putin cu povestea din The Dark Knight Rises dar per total e suficient de buna pentru a te tine in fata ecranului. Totusi au reusit sa tina ascunsa prezenta unui alt personaj legendar asa ca sunt pe jumatate iertati.

Jocul arata foarte bine desi la un moment dat ajungi sa te saturi de ploaie si de noapte iar momentele cand auzi inamicii de pe strada vorbind de ciudatul din Metropolis, sau despre Flash sau Green Lantern parca iti doresti sa ii vezi si pe ei in actiune. Serios, daca Gotham e in pericol de a fi distrus de Scarecrow, prietenul Superman nu poate sa dea o fuga pana in oras ? Ma rog, detalii.

Am jucat versiunea de PS4 si pot spune ca jocul arata foarte bine si spre deosebire de versiunea de PC jocul e foarte stabil si am intalnit foarte putine bug-uri, per total jocul e realizat foarte bine asa ca felicitari celor de la Rocksteady pentru ultimul lor joc cu Batman. Sper ca atentia lor sa se indrepte spre Star City si sa vedem un joc cu Green Arrow, sau de ce nu chiar cu Justice League.

In concluzie Arkham Knight e un joc foarte bun, poate cel mai bun din serie, desi tind sa cred ca Arkham City mi-a placut mai mult.

Nota: 9