Mass Effect 1 Review

Tu esti Shepard. Esti singura speranta a omenirii. Daca nu ai mai auzit de povestea asta pana acum inseamna ca nu ai jucat nici un alt joc sau vazut vreun film. Acum, desi povestea e cliseica pana in maduva oaselor nu am putut sa nu joc un RPG atat de laudat atat de gameri cat si presa de specialitate.

Un alt motiv pentru care am vrut sa joc Mass Effect e faptul ca pe alocuri se inspira din trilogia Fundatia, de Isaac Asimov si ca fan al scriiturii sale nu am putut rata un asemenea joc.

Dupa cum spuneam, povestea e destul de cliseica, tu esti Shepard, un soldat pamantean ales sa devina Spectru, adica un fel de James Bond interspatial ce nu raspunde decat in fata unui consiliu. Totul bine si frumos pentru al nostru oier (Shepard/Shepherd, get it ?)dar fix in misiunea importanta in care isi arata calitatile totul merge prost pentru el. Si de aici urmeaza o poveste demna de Hollywood in care eroul nostru dovedeste tuturor ca defapt se pregateste o conspiratie uriasa pentru a elimina viata din galaxie si isi castiga respectul tuturor.

Desi Mass Effect e un RPG in adn eu nu am simtit asta pentru ca l-am abordat mai mult ca pe un shooter/adventure game. Adica atunci cand eram pe nava si trebuia sa discut cu camarazii jucam la fel ca The Walking Dead, in sensul ca mergeam sa vorbesc cu fiecare in parte si sa ii mangai pe crestet in timp ce le spun ca au facut o treaba buna, dar mai mult am vorbit cu Liara pentru ca...motive. Apoi au existat secventele de actiune in care ma comportam ca in Call of Duty: daca misca, trage dupa el ! Cu exceptia bataliei finale si a inca vreo alte doua, in majoritatea cazurilor nu am prea profitat de elementele de Rpg si anume de ordine date coechipierilor ceea ce arata ca Mass Effect, desi un RPG, a fost facut in asa fel incat sa poata fi jucat si de un jucator ce nu e prea experimentat in astfel de jocuri si astfel au permis ca firul narativ sa fie mai important decat orice altceva si nu au lasat ca un skill tree de exemplu sa fie prioritat in fata povestii. Desi sunt sigur ca pe un nivel mult mai mare de dificultate as fi murit la fiecare 10 secunde, dar asta e alta poveste.

Grafic jocul arata meh, adica nici prea bine nici prea rau. Se vede ca are o varsta dar cel mai rau lucru e ca nu am putut folosi gamepad-ul in joc desi jocul a fost portat de pe Xbox iar controlul Mako-ului, vehicului de teren al lui Shepard, e absolut odios folosind un mouse si tastatura.

In concluzie, Mass Effect e un joc bun, cu o poveste desi cliseica suficient de bine realizata sa te tina in priza si l-as recomanda atat unui avid fan al rpg-urilor cat si unuia care vrea sa fie el salvatorul universului.

Nota:8/10